Aktuality


 

09.01.2018

Dakar je už tu!

A tento rok oslavuje hneď dve okrúhle výročia.

Dakar je tu! Jubilejný  40. ročník najslávnejšieho vytrvalostného preteku sveta odštartoval tento víkend. Na pretekárov čaká deväťtisíc kilometrov a trasa z Peru, cez Bolíviu do cíeľovej Argentíny. Spolu s ostatnými pretekármi odštartovali aj posádky troch vozidiel Renault Trucks zo stajne technologického centra MKR Technology.

„Pravdou je, že oslavu Silvestra sme si príliš neužili, pretože na Nový rok sme odlietali do dejiska pretekov, kde sme si prevzali a dôkladne odskúšali všetku techniku, ktorá aj počas transferu na trajekte dostáva poriadne zabrať. Podstatné  je, že všetko  funguje, tak ako má a nám neostáva nič iné, len čakať ako sa bude pretek vyvýjať.  Všetci sme už nedočkaví ,“  podelil sa so svojimi prvými dojmami  Mario Kress, hlavný konštruktér pretekárskych nákladných vozidiel a autor projektu MKR Adventure.

Tím MKR Technology na preteku reprezentujú holandskí piloti Martin van den Brink, ktorý má na palube skúseného mechanika Daniela Kozlovského. Ich vozidlom je špeciál Renault Trucks CBH 385 so štartovným číslom 506, ktorý  poznáme aj pod názvom Sherpa. V druhom vozidle, Renault Trucks K520 s číslom 531, zažíva svoju dakarskú premiéru tridsaťjedenročný Adrianus Johannes van Kasteren, ktorý je predovšetkým rýchlou asistenciou pre Martina van den Brinka. Obe posádky reprezentujú farby tímu Mammoet Rallysport. Tretie vozidlo Renault Trucks K520 pripravil Mario Kress pre Gerda Huzinka z tímu Riwald Dakar. Ten odštartoval s číslom 517.
„Mojou úlohou je ostať čo najbližšie Martinovi van den Brinkovi a pomôcť, keď to bude potrebné. Jediné, čo musím robiť, je ostať v kľude a užiť si jazdu, pretože tento Renault Trucks je proste neuveriteľný,"  hovorí nadšený nováčik súťaže Janus van Kasteren.

Jubilejný 40. ročník má tento rok hneď dve okrúhle výročia. Po desiaty raz sa jazdí na území  Južnej Ameriky. Na programe je 14 súťažných etáp, celkom 9000 kilometrov, z ktorých viac ako polovicu tvoria merané úseky, 7 etáp budú musieť posádky zvládnuť  v dunách a päť dní strávia v nadmorskej výške cez  3000 metrov. Počas  2 týždňov ich čaká len jeden deň voľna a tiež jedna maratónska etapa, počas ktorej sú  posádky na dva dni odkázané len na svoju zručnosť. Dvojtýždenný súboj končí v argentínskej Córdobe. „Technika šľape, nálada je výborná a všetci veríme, že to tak vydrží i počas nasledujúcich dvoch veľmi náročných týždňov,“ opisuje náladu v tíme Mario Kress.