Aktuality


 

08.02.2019

Kabína Maxispace: bezkonkurečný priestor pre vodiča

LUCIFER trans, s.r.o.

Firma LUCIFER trans pôsobí na dopravnom trhu tretí rok. Majiteľ a vodič v jednej osobe, Jozef Novotný, je na cestách takmer nepretržite. Prepravuje tovar pod kontrolovanou teplotou medzi Dánskom a Talianskom, občas ho práca zavedie do Švédska alebo Anglicka. Dánska špedičná spoločnosť ho vyťažuje 10 mesiacov v roku za toto obdobie najazdí sám približne 150 000 kilometrov. Kabína ťahača je doslova jeho prechodným domovom. Aj preto bola voľba jednoznačná. Renault T520 High Maxispace.

Asi nebudeme prví, kto sa hneď na začiatku opýta: Prečo Lucifer?

Máte pravdu, nie ste prví a ani poslední, kto sa na to pýta. Vzniklo to ako prezývka z detstva, hrali sme sa na dvore a niečo sme s kamarátmi vyviedli, no a mamina začala kričať, že som neposlušný a horší ako LUCIFER. Samozrejme, že to počuli kamaráti a už som sa tej prezývky nezbavil. Rozhodol ssom sa tak pomenovať aj firmu. Keď niekde prídem prvýkrát, tak názov firmy si hneď každý zapamätá. Ale nehľadajte tam žiadne iné prepojenie.

Na jeseň ste si v prešovskom Truck Centre prevzali ťahač Renault Trucks T520 HIGH MAXISPACE. Čím vás oslovil najvýkonnejší a najväčší model v aktuálnej ponuke?

Renault Trucks je podľa mňa zlatá stredná cesta z hľadiska pomer/výkon/cena. Kľúčovým faktorom pre mňa je aj to, že osobne poznám dvoch skúsených mechanikov vo Volvo Group Slovakia a tí ma spolu s obchodným zástupcom p. Adriánom Beczem presvedčili o kvalite vozidiel Renault Trucks. Po hodinách rôznych diskusií som sa rozhodol objednať najvyšší rad z produkcie tejto značky. Na cestách trávim 10 mesiacov z roka a verzia MAXISPACE ponúka všetko, čo potrebujem. Pre konkurenčných výrobcov môže byť táto kabína inšpiráciou. Som aktívny vodič už 10 rokov a mám najazdených množstvo kilometrov na rôznych značkách. No musím priznať, že táto kabína je TOP na trhu.

Váš najnovší ťahač je naozaj exkluzívny kúsok. Zvonka decentný – kompletne biely, vnútri prvotriedny komfort.

Výbavu vozidla sme navolili tak, aby mi poskytla čo najväčšie pohodlie na ceste: kabína je vo verzii s jedným lôžkom a namiesto horného ležadla sú uzatvárateľné skrinky, daľej je tam výklopný stolík s odkladacím priestorom na taniere, príbory a poháre. Kožené sedadlá sú vybavené vyhrievaním a ventiláciou. Okrem toho som si objednal dve gélové batérie 210 Ah a dve štartovacie 75 Ah batérie, nezávislú klimatizáciu, nezávislé kúrenie s výkonom 4 kW, predné vzduchové pruženie, adaptívny tempomat, geotempomat OPTIVISION, tónované dvojité čelné sklo, dvojitú izoláciu kabíny. To všetko k svojmu komfortu potrebujem. Pri presunoch medzi Škandináviou a Talianskom v zimnom období zažívam skutočne veľmi mrazivé dni aj noci a v lete pre zmenu poriadne teplo.

Kabínu ste si objednali s bielym metalizovaným lakom. Jednoduchá, ale elegantná grafika bez loga firmy či nápisov. Taký je váš štýl?

Biela metalická perleť je objednaná z fabriky, rovnakou farbou sa dodatočne na Slovensku robilo prelakovanie masky chladiča, nárazníka, schodíkov, kľučiek, krytov zrkadiel a prídavných svetiel na rampe. Ďalšie voliteľné prvky exteriéru kabíny: hliníkové kolesá AL DURA-BRIGHT, xenónové svetlá, hmlovky s funkciou osvetľovania vnútornej strany zákruty, zadné LED osvetlenie, svetelná rampa a strešné klaksóny. Škandinávia i Taliansko sú povestné nádhernými kamiónmi , a tak som mal odkiaľ načerpať inšpiráciu. Vozidlo je veľmi jednoduché, a tak sa nebojím, že budem veľmi vyčnievať z davu.

Máte hobby, ktorému sa venujete vo voľnom čase alebo relaxujte športovými aktivitami?

Pravdu povediac, na osobný život veľmi nie je čas. Ale keď som doma, každé sviatky a počas letnej dovolenky, snažím sa tráviť voľný čas s rodinou, priateľmi a pobytmi, ktoré zahŕňajú wellness a relax.