Novinky a zaujímavosti

História

 

Spoznajte históriu Renault Trucks… Od roku 1894 až po dnes.

Výnimočná história, osud Renault Trucks sa dnes zrýchľuje na všetkých svetových cestách.

Osud Renault Trucks s výnimočnou históriou sa v súčasnosti zrýchľuje na všetkých svetových cestách. Renault Trucks má históriu, na ktorú môžeme byť všetci hrdí. Táto história vysvetľuje to, čím je Renault Trucks dnes a čím bude v budúcnosti: značka, ktorej záväzkom je služba svojim zákazníkom a cestnej doprave ako celku, ale tiež zvyšovanie prestíže činnosti, ktorá zohráva kľúčovú úlohu v našej spoločnosti. Objavte viac ako 100 rokov jedinečného dedičstva od roku 1894, kedy Marius Berliet navrhol a vyrobil jednovalcový motor a skonštruoval svoje prvé vozidlo na benzínový pohon, až po súčasnosť a pozrite si film „Priekopníci od roku 1894“.

 

 


1894-1909: éra priekopníkov

Histoire de Renault TrucksV Lyone pripravuje a realizuje v roku 1894 Marius Berliet jednovalcový motor a potom zostavuje svoje prvé vozidlo na naftu a v roku 1960 svoj prvý kamión.


V Billancourt, neďaleko Paríža, zostrojil Louis Renault v roku 1898 prevodovku so štyrmi prevodmi a potom svoj prvý automobil s výkonom ¼ koní. Vyrába prvé úžitkové samohybné vozidlá od roku 1900 a vynalieza v roku 1906 predchodcu dnešných autobusov pre mesto Paríž.

 

1914-1918: prvé hromadné výroby

Histoire de Renault Trucks40 kamiónov CBA vyrába každý deň továreň Berliet, aby sa pridali k vozidlám prúdiacim na frontu pri Verdune. Vďaka 600 vozidlám taxi, ktoré prispeli k víťazstvu pri Marne sa Renault navždy zapisuje do histórie.


V roku 1917 vyrába značka kosoštvorca prvý moderný tank v histórii. Latil zostavuje prvý kamión 4x4. Logická postupnosť pred jeho motorizáciou v roku 1898.

 

1919-1928:

Histoire de Renault TrucksLouis Renault a Marius Berliet, geniálni priemyselníci, budujú vlastnú automobiovú skupinu. Berliet sa taktiež podieľa na výrobe tanku Renault FT 17, ktorý bol objednaný francúzskou vládou.

V roku 1923 sa Renault stáva prvou značkou na trhu, ktorá ponúka cestný ťahač. V tom istom roku sú vozidlá vybavené pohonom na drevoplyn, objavujú sa prvé cestné ťahače vybavené účinnou strojovou brzdou pre všetky štyri kolesá. Prvý dieselový motor je montovaný do kamiónu v roku 1928 .

 

1952-1978: etapy vývoja skupiny

Histoire de Renault Trucks
V rokoch 1952 až 1974 sa Laffly, Rochet Schneider, Carniva a Citroen Poids Lourds združili v spoločnosti Berliet, ktorá v roku 1957 vyrába Berliet T100, najväčší kamión sveta !

v roku 1955 sa zrodila spoločnosť Saviem, pôvodom z Latil, oddelenie kamiónov Renault a Somua, ku ktorému sa čoskoro pridáva Richard Continental v roku 1965, neskôr Sinpar, v roku 1975.

V roku 1978 dochádza k fúzii medzi Berliet a Saviem, vďaka ktorej sa zdrodil jedinečný konštruktér v oblasti nákladných vozidiel Renault Véhicules Industrieles, odvetvie “”Véhicules Industrieles”” skupiny Renault.

 

 

Od roku 1983 - na ceste k prvému miestu na svete

Histoire de Renault TrucksRenault Véhicules Industrieles pokračuje vo vytváraní silnej medzinárodnej skupiny, v roku 1983 sa pripája Dodge Europe, a v roku 1990 legendárna americká značka Mack.

Rok 1992 je rokom novej dôležitej etapy: Renault Véhicules Industriels sa stávajú Renault V.I. V roku 2001 sa Renault V.I. stáva súčasťou skupiny Volvo. V roku 2002 je prijaté celosvetové nové obchodné meno “Renault Trucks”.