Článok

HISTÓRIA

A Berliet trucks, an ancestor of Renault Trucks vehicles

SPOZNAJTE HISTÓRIU RENAULT TRUCKS… OD ROKU 1894 AŽ PO SÚČASNOSŤ.

Renault Trucks nadväzuje na svoju výnimočnú históriu! Značka dnes zrýchľuje na všetkých svetových cestách.

Renault Trucks má históriu, na ktorú môže byť právom hrdý. Film “Priekopníci od roku 1894” ukazuje, aké miesto dnes značka vo svete nákladných vozidiel zaujímá a akou chce byť značkou do budúcna: značkou, ktorá odhodlane stojí po boku svojich zákazníkov, chce prispievať k rozvoji dopravných riešení a chce posilniť svoj image, který je v dnešnej společnosti tak dôležitý. Objavte históriu Renault Trucks od roku 1894, kedy Marius Berliet navrhol a zostrojil jednoválcový motor a spolu s ním aj prvé vozidlo na naftu, až po dnešné dni…100 rokov mimoriadneho dedictva…

 1894-1909: ÉRA PRIEKOPNÍKOV

V Lyone pripravuje a realizuje v roku 1894 Marius Berliet jednovalcový motor a potom zostavuje svoje prvé vozidlo na naftu a v roku 1960 svoj prvý kamión.

V Billancourt, neďaleko Paríža, zostrojil Louis Renault v roku 1898 prevodovku so štyrmi prevodmi a potom svoj prvý automobil s výkonom ¼ koní. Vyrába prvé úžitkové samohybné vozidlá od roku 1900 a v roku 1906 vynalieza predchodcu dnešných autobusov pre mesto Paríž.

First truck build by Marius Berliet in 1894 in Lyon

 

1914-1918: PRVÉ HROMADNÉ VÝROBY

One of the famous taxis that contributed to the victory at the Marne during WW1

Továreň Berliet vyrába každý deň 40 kamiónov CBA , aby sa pridali k vozidlám prúdiacim na frontu pri Verdune. Vďaka 600 vozidlám taxi, ktoré prispeli k víťazstvu pri Marne sa Renault navždy zapisuje do histórie.

 

V roku 1917 vyrába značka s diamantom prvý moderný tank historie. Latil zostavuje prvé vozidlo 4x4, ktoré logicky nadväzuje na pohon predných kolies vynájdený v roku 1898.

 

1919-1928: 

Louis Renault a Marius Berliet, geniálni priemyselníci, budujú vlastnú automobilovú skupinu. Berliet sa taktiež podieľa na výrobe tanku Renault FT 17, ktorý bol objednaný francúzskou vládou.

V roku 1923 sa Renault stáva prvou značkou na trhu, ktorá ponúka cestný ťahač. V tom istom roku sú vozidlá vybavené pohonom na drevoplyn, objavujú sa prvé cestné ťahače vybavené účinnou strojovou brzdou pre všetky štyri kolesá. Prvý dieselový motor je montovaný do kamiónu v roku 1928 .

One of the first Berliet truck with a diesel engine in 1928

1952-1978: ETAPY VÝVOJA SKUPINY

V rokoch 1952 až 1974 sa Laffly, Rochet Schneider, Carniva a Citroen Poids Lourds združili v spoločnosti Berliet, ktorá v roku 1957 vyrába Berliet T100, najväčší kamión sveta!

V roku 1955 sa zrodila spoločnosť Saviem, pôvodom z Latil, oddelenie kamiónov Renault a Somua, ku ktorému sa čoskoro pridáva Richard Continental v roku 1965, neskôr Sinpar, v roku 1975.

V roku 1978 dochádza k fúzii medzi Berliet a Saviem, vďaka ktorej sa zrodil jedinečný konštruktér v oblasti nákladných vozidiel Renault Véhicules Industrieles, odvetvie “”Véhicules Industrieles”” skupiny Renault.

Saviem truck

 

 

OD ROKU 1983 - NA CESTE K PRVÉMU MIESTU NA SVETE

Renault Trucks Optifuel testing truck on a motorway

Renault Véhicules Industrieles pokračuje vo vytváraní silnej medzinárodnej skupiny, v roku 1983 sa pripája Dodge Europe, a v roku 1990 legendárna americká značka Mack.

Rok 1992 je rokom novej dôležitej etapy: Renault Véhicules Industriels sa stávajú Renault V.I. V roku 2001 sa Renault V.I. stáva súčasťou skupiny Volvo. V roku 2002 je prijaté celosvetové nové obchodné meno “Renault Trucks”.

 

Set canonical URL
Off