Tlačová správa

Obchodné výsledky Renault Trucks 2022

4min
renault trucks e-tech
Obchodné výsledky Renault Trucks 2022

Renault Trucks ukončil rok 2022 s celkovým počtom 58 967 fakturovaných vozidiel, čo predstavuje nárast o 15 %. Na turbulentnom európskom trhu, ktorý poznačili výpadky v  dodávateľskom reťazci, si výrobca upevnil svoju pozíciu v segmente nad 16 ton s trhovým podielom 9,4 %, čo predstavuje nárast o 0,6 percentuálneho bodu. V oblasti elektromobility Renault Trucks upevnil svoju pozíciu v Európe s trhovým podielom 24,2 % v segmente stredne ťažkých elektrických vozidiel a ťažkých elektrických vozidiel (MHDV). Na domácom trhu si výrobca udržal svoje vedúce postavenie s trhovým podielom 29,4 % v segmente nad 16 ton a trhovým podielom  75 % trhu elektrických vozidiel (MHDV). Tieto solídne výsledky umožňujú výrobcovi značke Renault Trucks pokračovať v energetickej transformácii naplno.

Počet vyfakturovaných vozidiel Renault Trucks sa v roku 2022 zvýšil o 15 %, v celkovom objeme 58 967 vozidiel, sú rozdelené takto:

Podľa oblasti:

Európa: 52 160 vozidiel  (+13%)

Ostatné trhy: 6 807 vozidiel (+24%)

Podľa segmentu:

Ťažké a stredne ťažké vozidlá: 39 318 vyfakturovaných vozidiel (+17%)

Ľahké úžitkové vozidlá: 19 649 vyfakturovaných vozidiel (+10%)

Nárast výsledkov v Európe a prudké zrýchlenie dekarbonizácie dopravy

  • Nárast trhového podielu takmer vo všetkých európskych krajinách

V Európe (EÚ28) v segmente vozidiel nad 16 ton zaznamenal Renault Trucks nárast registrácií v 19 krajinách s celkovým trhovým podielom 9,4 %, čo je nárast o 0,6 percentuálneho bodu. V segmente od 6 do 16 ton stratil výrobca 0,3 percentuálneho bodu a jeho trhový podiel skončil na úrovni 7 %.

V segmente stredne ťažkých a ťažkých vozidiel zaznamenala značka Renault Trucks výrazný nárast v niekoľkých európskych krajinách vrátane východnej zóny, ktorá zahŕňa Bulharsko, Rumunsko, Ukrajinu a Maďarsko (+41 %; 1 967 nákladných vozidiel) a Nemecko (+40 %; 1 024 nákladných vozidiel). Vo Francúzsku si Renault Trucks upevnil svoju vedúcu pozíciu s trhovým podielom 29,4 %.

Silný rast zaznamenal aj trh s ľahkými úžitkovými vozidlami, najmä v Belgicku (+23 %; 1 763 vozidiel) a v Spojenom kráľovstve a Írsku (+ 22 %; 3 108 vozidiel)

  • Zrýchlenie prechodu na elektromobilitu

Rok 2022 bol pre Renault Trucks nepochybne rokom dekarbonizovanej mobility. Jednak otvorením montážnej linky pre nákladné bicykle Kleuster v závode v Lyone, čo umožňuje efektívnejšiu distribúciu na poslednú míľu, ale aj spustením sériovej  výroby stredne ťažkých elektrických nákladných vozidiel v závode Renault Trucks v Blainville-sur-Orne, z ktorej zišlo už 1 000 nákladných vozidiel, čím sa výrobca etabloval ako kľúčový hráč v oblasti elektromobility.

Dôkazom toho je, že v roku 2022 mal Renault Trucks v Európe 24,2 % podiel registrácií na trhu stredne ťažkých elektrických vozidiel a vyfakturoval 379 vozidiel Renault Trucks D E-Tech a D Wide E-Tech. Vo Francúzsku zostáva Renault Trucks nesporným lídrom v oblasti elektromobility so 75 % podielom na trhu stredne ťažkých elektrických vozidiel.

V roku 2022 Renault Trucks tiež vyfakturoval 268 ľahkých úžitkových elektrických vozidiel Renault Trucks Master E-Tech.

 V roku 2022 si mnoho dopravných spoločností a miestnych úradov vložilo dôveru do značky  Renault Trucks, aby im pomohla pri transformácii na elektrické vozidlá. Napríklad spoločnosť XPO vo Francúzsku, ktoré oznámilo objednávku 100 elektrických nákladných vozidiel tejto značky, španielske mesto Barcelona, ​​ktoré zakúpilo 73 elektrických nákladných vozidiel Renault Trucks na zber odpadu a čistenie ulíc, Coca-Cola, ktorá prevádzkuje 30 elektrických nákladných vozidiel Renault Trucks na dodávky na poslednú míľu svojim zákazníkom v Belgicku a spoločnosť Sepur, ktorá práve uviedla do prevádzky 18 vozidiel Renault Trucks D Wide E-Tech na zber komunálneho odpadu z celého 13. parížskeho obvodu.

Elektrické nákladné vozidlá zákazníkov Renault Trucks už majú najazdených spolu takmer 4 milióny km, čo zodpovedá úspore 3 200 ton CO2.

Tento trend bude pokračovať aj v roku 2023, pretože Renault Trucks v roku 2022 zaregistroval viac ako 1 700 objednávok na elektrické vozidlá. Koncom roka 2023 začne výrobca vyrábať aj ťažké nákladné elektrické vozidlá Renault Trucks T E-Tech pre regionálnu distribúciu a Renault Trucks C E-Tech pre mestskú výstavbu v závode Bourg-en-Bresse vo Francúzsku.

Príchod plne elektrického radu Renault Trucks v roku 2023 znamená pre výrobcu významný krok smerom k dekarbonizácii cestnej nákladnej dopravy. Renault Trucks je teraz jediným výrobcom, ktorý ponúka elektromobilitu pre všetky použitia: od 650 kg nákladných bicyklov po 44 t elektrické ťahače a stavebné nákladné vozidlá. Tieto elektrické vozidlá sú súčasťou úplného ekosystému pre dekarbonizáciu dopravy navrhnutého spoločnosťou Renault Trucks, ktorý má podobu na mieru šitej podpory pre dopravcov pri ich energetickom prechode od prvého rozhodnutia o dekarbonizácii ich vozového parku: od hodnotenia a analýzy potrieb až po implementáciu a monitorovanie prevádzky.

Renault Trucks sleduje svoju ambíciu, aby do roku 2030 50 % jeho predaja tvorili čisto elektrické vozidlá.

Medzinárodne rekordný rok

 Medzinárodný predaj Renault Trucks naďalej rastie stabilným tempom, pričom v porovnaní s rokom 2021 vzrástol o 24 %, čo predstavuje 6 807 vozidiel. Francúzsky výrobca posilnil svoju pozíciu vo väčšine krajín vrátane Indonézie (10 %), Čile (5,7 %) a mnohých afrických krajín. Renault Trucks tiež dosiahol rekordné trhové podiely v Turecku (7,3 %) a v Saudskej Arábii (16 %).

Okrem objemov fakturovaných vozidiel zostala miera spokojnosti medzinárodných zákazníkov Renault Trucks v roku 2022 na vysokej úrovni. Zákazníci prejavili svoju lojalitu Truck Centrám výrobcu, ktoré zaznamenali 24 % nárast obratu predaja náhradných dielov. Dôvera zákazníkov sa prejavila aj vo vysokej penetrácii servisných zmlúv: napríklad v Turecku sa počet zmlúv o údržbe zdvojnásobil a viac ako polovica vozidiel fakturovaných v roku 2022 bola pripojená k službe Optifleet.

V tomto priaznivom kontexte sa k Renault Trucks pripojili noví partneri, aby podporili jeho expanziu v Turecku, Alžírsku, Keni, Angole a Tunisku.

Renault Trucks pokračuje vo svojom záväzku k obehovému hospodárstvu

Pre Renault Trucks je prijatie obehového ekonomického modelu jedným z pilierov dekarbonizácie dopravného priemyslu. Predĺžením životnosti ojazdeného nákladného vozidla alebo jeho dielu znižuje Renault Trucks dopad na prírodné zdroje až o 80 %. Ide o model založený na troch princípoch: regenerovať, repasovať a recyklovať.

V roku 2022 Renault Trucks predĺžil životnosť 345 vozidiel vo vozovom parku svojich zákazníkov tým, že ich reapsoval vo svojom Used Trucks Center v Saint-Priest. Prvá flotila vozidiel bude vrátená v polovici roku 2023, čo umožní Renault Trucks vyhodnotiť túto aktivitu.

Renault Trucks dal druhý život aj 132 jazdeným nákladným vozidlám, ktoré boli prestavané na nové použitie vo svojej továrni na použité nákladné vozidlá v Bourg-en-Bresse. Tento počet vozidiel, ktorý je výrazne pod dopytom, sa vysvetľuje nedostatočnou dostupnosťou vozidiel s historicky nízkou úrovňou zásob (1 001 kusov) a skutočnosťou, že dopravcovia si ponechávajú svoje vozidlá dlhšie. Priamym dôsledkom tohto nedostatku sú dodávky ojazdených vozidiel Renault Trucks v roku 2022 nižšie o 25 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

Dosiahnutie uhlíkovej neutrality do roku 2040

Renault Trucks sa zaviazal zintenzívniť dekarbonizáciu svojich aktivít, aby pomohol udržať nárast globálnej teploty pod 1,5 °C do konca storočia. Ciele výrobcu, stanovené v rámci Science Based Target (SBTi) vychádzajú z vedeckých údajov.

Od roku 2040 bude Renault Trucks predávať iba nákladné vozidlá, ktoré budú 100% bez fosílnych palív.

Set canonical URL
Off