Share

Referencie

Houtch transports: naše nákladné vozidlá jazdia na zemný plyn

Zelené energie

3min
Renault Trucks D CNG Houtch

Alain Houtch je spolu so svojím bratom Huguesom generálnym riaditeľom spoločnosti Transport Houtch, ktorá bola založená v roku 1965. V súčasnosti je 21 z 200 nákladných  vozidiel rodinného podniku "zelených". Ide najmä o modely Renault Trucks D-Wide CNG a modely na bioplyn. Tu je príbeh podľa Alainových vlastných slov.

Spomínam si na všetko to vzrušenie v lete 2015. V sídle našej spoločnosti vo Fresnoy le Grand vo francúzskom departmente Aisne sme už niekoľko rokov pracovali na vlastnej energetickej transformácii a podpísali sme chartu CO2 pre dopravný priemysel. Spolu s mojím bratom Huguesom, ktorý so mnou vedie náš rodinný podnik so 400 zamestnancami, som sa rozhodol zaujať ekologicky zodpovedný prístup k čistej a udržateľnej mobilite. Takže hurá na ekologické nákladné vozidlá! 

Z čisto praktického hľadiska sme hľadali alternatívu k nafte pre náš vozový park s 200 vozidlami, z ktorých 50 má hmotnosť od 3,5 do 19 ton. Nakoniec sme sa rozhodli pre zemný plyn!Rozhodli sme sa preto investovať do nových vozidiel, využívajúcich túto ekologicky šetrnú alternatívnu formu energie a vybudovať vlastnú, nepretržite fungujúcu rýchlonabíjaciu stanicu, aby sme šírili osvetu. Je otvorená každý deň a slúži ďalším dopravným spoločnostiam v regióne, ako aj ostatným motoristom.

Zemný plyn: dojazd nákladných vozidiel až 800 km

Ďalšia otázka teda znela: Ktoré nákladné vozidlá si vybrať?  Keď náš otec v roku 1965 zakladal spoločnosť, mal jedno nákladné auto a troch zákazníkov. Vždy bol verný značke Renault a aj dnes má drvivá väčšina našich nákladných vozidiel na kapote diamantové logo. Preto bolo prirodzené, že sme sa obrátili na spoločnosť Renault Trucks, aby nám dodala vozidlá na stlačený zemný plyn (CNG). 

21 vozidiel Renault Trucks D Wide s výkonom 320 k, ktoré sme zakúpili, bolo vyvinutých špeciálne pre našu spoločnosť a naše presné požiadavky, ktoré predstavujú dojazd 250 až 370 km. Tieto nákladné vozidlá majú štandardne osem nádrží na plyn. Pre nás Renault Trucks pridal ďalšie dve, aby zvýšil maximálny dojazd z 400 na 800 km. Toto riešenie sme počas troch týždňov testovali na prototype vozidla, ktoré tankovalo na našej vlastnej čerpacej stanici. Test prebehol úspešne a odvtedy sme nemali žiadne problémy. Renault Trucks sa stará o údržbu a my sme s ich prácou úplne spokojní! V budúcnosti sa však plánujeme samostatnú údržbu vo vlastnej dielni, aby sme boli úplne nezávislí.

Až o 70% menej emisií CO2

Ďalšou výhodou CNG je, že na rozdiel od skvapalneného ropného plynu nie je pri tankovaní potrebné používať osobné ochranné prostriedky (OOP). Je to rovnako jednoduché ako u nafty a netrvá to dlhšie ako pätnásť minút... čo naši vodiči veľmi oceňujú! Pokiaľ ide o mechanické aspekty, naši vodiči si okrem atraktívnosti nových nákladných vozidiel pochvaľujú najmä nízku hladinu hluku a pružnejšiu prevodovku Renault Trucks D Wide. Pozitívny imidž zemného plynu sa určite nedá prehliadnuť: naši zamestnanci sú hrdí na to, že "jazdia svojimi ekologickými vozidlami" a zákazníci nám pravidelne blahoželajú.

 

Podstatné však je, že z tohto riešenia profituje každá časť podniku, a to z hľadiska nášho imidžu aj hodnotenia CSR . Prínosy pre životné prostredie sú obrovské, pretože nákladné vozidlá na CNG vypúšťajú o 15 % menej emisií CO2 než ekvivalentná dieselová verzia a až o 70 % menej, pokiaľ používajú bioplyn vyrábaný metanizáciou poľnohospodárskeho odpadu, na ktorý naše nákladné vozidlá jazdia. Ich emisie sú taktiež prakticky bez jemných častíc, čo ich oprávňuje používať nálepku na čelné sklo Crit'Air  a umožňuje im to neobmedzený vstup do centra Paríža alebo Lille v dobe najväčšieho znečistenia. A to všetko bez zápachu a dymu z výfukových plynov!

 

Z hľadiska prevádzkových nákladov je táto forma energie z dlhodobého hľadiska určite výhodná, najmä vďaka nízkym nákladom na bioplyn, štátnym stimulom a podpore miestnych úradov. V konečnom dôsledku som veľmi spokojný s výberom, ktorý sme urobili, zatiaľ čo čakáme na zvýšenie dojazdu elektrických vozidiel, aby sme mohli testovať aj riešenie e-mobility. Nech sa však stane čokoľvek, spoločnosť Transports Houtch si vždy vyberie cestu, ktorá je najšetrnejšia k životnému prostrediu, a na to sme veľmi hrdí.

Profil 

Alain Houtch (56) je generálnym riaditeľom spoločnosti Transports Houtch, ktorú založil jeho otec v roku 1965. Spoločnosť má ročný obrat 59 miliónov eur a zamestnáva 400 ľudí v šiestich odvetviach. Zo svojho sídla vo Fresnoy-le-Grand v regióne Hauts-de-France ponúka služby v oblasti dopravy, logistiky, distribúcie, balenia a dodávok energie.