Share

Referencie

RENAULT TRUCKS K - LITVA - VILNIAUS REGIONO KELIAI

Stavebníctvo

RENAULT TRUCKS K - LITHUANIA - VILNIAUS REGIONO KELIAI

Spoločnosť Vilniaus regionokeliai sa zaoberá údržbou verejných komunikácií v oblasti Vilniuse, kde v zimnom období odhrabáva sneh a solí vozovky, aby zabezpečila ich zjazdnosť a súčasne bezpečnosť pre ďalšie vozidlá, ktoré ich využívajú. Saulius Batvinksas, riaditeľ technického oddelenia spoločnosti hovorí o výhodách, ktoré ponúka Renault Trucks K, vybavený snehovými pluhmi.

VILNIAUS REGIONO KELIAI 

 

1990: rok založenia.

300: počet zamestnancov.

32: počet vozidiel vybavených nadstavbou na prepravu kontajnerov, vrátane 1 modelu Renault Trucks K a 8 modelov Renault Kerax.

2 000 KM: celková dĺžka vozoviek, ktorých údržbu zabezpečuje.

VILNIAUS REGIONO KELIAI
Prečo Vaša spoločnosť zvolila Renault Trucks K?

Saulius Batvinskas — V rámci výberového konania sme uviedli naše požiadavky a ukázalo sa, že Renault Trucks K presne spĺňa naše očakávania. Zvláda úplne s prehľadom všetky úskalia našej činnosti a to je to, čo hľadáme: samozrejme rozumná spotreba, ale aj robustnosť pre prekonávanie teplotných rozdielov a problémov s koróziou.

 

Aké sú jeho hlavné výhody?

S.B — Výkon jeho motora a brzdový systém. Vozidlo má plne chránené bubnové brzdy. Sú veľmi užitočné a veľmi efektívne pri našej práci v lete v lomoch alebo v zime na cestách. Má tiež funkciu zníženej rýchlosti. Tá je skutočným prínosom v zime, keď solíme, pretože takáto prevádzka neumožňuje jazdu pri vysokej rýchlosti.

5%

Úspora paliva, ktorú dosahuje Renault Trucks K v porovnaní s ostatnými vozidlami vo flotile.
Je spotreba paliva Renault Trucks K výhodou?

S.B —  Naše vozidlá majú zvyčajne vysokú spotrebu kvôli veľkým nákladom, ktoré prepravujeme. Renault Trucks K má spotrebu o 5% nižšiu ako naše ostatné modely. Jeho nádrž má objem 350 litrov, čo nám umožní prejsť približne 500 až 600 kilometrov. 

VILNIAUS REGIONO KELIAI

S Renault Trucks K sme nemali žiadny problém

Saulius Batvinskas
V akých podmienkach Vaše vozidlá jazdia?

S.B — To bolo uvedené v našich technických požiadavkách: vozidlá musia byť schopné pracovať pri teplotách od -40 ° C do +40 ° C. Tento rok v zime, aj napriek nízkym teplotám  pod -30 ° C, nemali naše vozidlá Renault Trucks problém naštartovať. K ďalším výhodám, ktoré Renault Trucks K ponúka, patrí jeho oceľový nárazník a skutočnosť, že všetky dôležité komponenty sú dobre chránené.

 

 

Čo najviac uľahčuje prácu vodičom?

S.B —Tvar spätných zrkadiel poskytuje veľmi široký výhľad a bočné zrkadlá sú dobre chránené pred snehom a znečistením. Kolesá pod vozidlom nerozstrekujú vodu do strán. Čo sa týka pohodlia, tak v Renault Trucks mysleli naozaj na všetko. Výška a zadná časť vyhrievaných sedadiel sú nastaviteľné. Naši vodiči tiež veľmi oceňujú šírku kabíny. To je veľmi výhodné najmä v prípade, že vezú bedňu s náradím pre svoju prácu.

 

NÁZOR
RENAULT TRUCKS K - LITHUANIA - VILNIAUS REGIONO KELIAI

Ricardas Kasperavicius, vodič Renault Trucks K.

Práca 36ročného Ricardas Kasperavicius závisí do značnej miery na počasí. Odpratávanie snehu alebo solenie, práca v noci alebo v dopravnej špičke.

Pán Kasperavicius pracuje na jednej z hlavných ciest, vedúcich z Trakai, malej historickej dedinky, do Vilniuse vzdialeného 30 km. Do spoločnosti nastúpil pred 15 rokmi a vyhlasuje: "Je skutočne radosť riadiť Renault Trucks K , všetko je tak pokojné a bez vibrácií. Tento rok v zime teploty v Litve výrazne klesli a husto snežilo. "Čo sa týka Ricardas, Renault Trucks K sa dokonale hodí pre úsek cesty, ktorý spadá do jeho kompetencie.

"Môžete naložiť viac ako 11 ton soli alebo piesku, viac ako iné nákladné vozidlá," vysvetľuje. Nižšia spotreba paliva je ďalšou z kľúčových výhod Renault Trucks K . Bez znalosti presných čísel Ricardas často vidí vozidlá, ktoré sa vracajú zo svojej misie s nádržou z polovice prázdnou. Vozidlo je zvlášť vhodné pre prevádzku v mestskom prostredí, kedy môže byť vybavené dvoma snehovými pluhmi.

"Umožňujú nám pracovať efektívnejšie a rýchlejšie. Pre prácu, ktorú teraz môžem robiť sám, bolo skôr potrebné dve vozidlá, "zdôrazňuje Ricardas. Ale rýchlosť musí byť sprevádzaná bezpečnosťou, zvlášť v nepriaznivých poveternostných podmienkach. Vodič musí dávať veľký pozor pri používaní predného i postranného pluhu. Niektoré veci musia robiť takmer súčasne: sledovať cestu, kontrolovať, či je sneh efektívne odpratávaný, a kontrolovať solenie. To si vyžaduje veľkú dávku sústredenia. "Musíte byť veľmi opatrní; všetko sledujete pohľadom do spätného zrkadla, "vysvetľuje vodič. Pretože Trakai je poľnohospodárska a zalesnená oblasť, Ricardas niekedy prekonáva veľmi náročný terén, v ktorom môže uviaznuť. Uzávierka diferenciálu je tak veľmi užitočná.

"Keď musíme ísť po poliach, zadné kolesá začnú preklzávať. Ale zámok to uľahčuje. Pomocou tohto systému je možné hnaciu nápravu ovládať tak, aby sa vozidlo pohybovalo dopredu oveľa ľahšie, "vysvetľuje vodič.