Článok

Mojím cieľom je to, aby v každom meste jazdili elektrické nákladné vozidlá!

Electromobilita

Zelené energie

5min
7 KEY POINTS TO CONSIDER WHEN SWITCHING TO ELECTRIC TRUCKS

Vymýšľam vozidlá zajtrajška

Philippe Le Brusq je inžinierom systémov elektrickej mobility Renault Trucks. 13 rokov sa venuje mestskej elektromobilite a hybridným nákladným vozidlám.

Je chladné a suché ráno februári roku 2003 a ja som študentom elektroniky v Toulouse. Rovnako ako každý deň ma i napriek zatvoreným oknám v mojej izbe, ma prebúdza hluk distribučného vozidla. Vďaka rámusu, ktoré vozidlo robilo, som rozhodne nepotreboval budík...tiché motory boli v tej dobe raritou. Čo keby došlo k elektrickej revolúcii? Jedného dňa by som mohol vymyslieť tiché nákladné vozidlo...

Rýchly skok do dnešných dní a som takmer v cieli! Mestské elektrické nákladné vozidlo má svoje opodstatnenie z ekologického, ekonomického i sociálneho hľadiska.

Electric trucks design Renault Trucks
 
Znižovanie emisií CO2 je pre ťažké nákladné vozidlá skutočná výzva

 

Posledných 13 rokov som pracoval v oddelení dizajnu AB Volvo Group ako inžinier systémov elektronickej mobility a po celú dobu som sa snažil uplatniť svoje vedomosti elektroniky pri vývoji udržateľných riešení. Čistá forma dopravy, ktorá spotrebuje menej energie a je kompatibilná s obnoviteľnými zdrojmi energie, je pre mňa prioritou a osobným cieľom! Dôvodom je skutočnosť, že stále viac ľudí žije v mestách a je nevyhnutné znižovať emisie oxidu dusíka (NOx) a jemných častíc. Rovnako tak je pre spoločnosť dôležité znižovať emisie CO2 po celom svete. Obmedzenie hlukovej záťaže a zvýšenie komfortu nákladných vozidiel zostáva tiež prioritou.

Jednou z vecí, na ktorú som vo svojej práci naozaj hrdý, je skutočnosť, že po desaťročnom úsilí, investíciách v miliónoch eur a mnohých prototypoch, od ktorých sa upustilo, vyrába Renault Trucks elektrické nákladné vozidlá. Tento rok na jar začala naša továreň v Blainville blízkosti Caen sériovú výrobu týchto nákladných vozidiel s celkovou hmotnosťou 16-26 ton s denným dojazdom v rozmedzí 200 - 400 kilometrov. Sú dokonale prispôsobené pre prevádzku v mestských a prímestských zónach, najmä pre zvoz komunálneho odpadu alebo prepravu tovaru s riadenou teplou. Pri dĺžke až 12 metrov majú oveľa väčšie zastúpenie než dodávky s hmotnosťou 3,5 t, ktoré obvykle vidíte v mestách. To znamená skutočný technologický skok vpred, ktorý optimalizuje energiu potrebnú na prepravu tovaru v mestskom prostredí. Konečným cieľom je dosiahnuť lepšiu energetickú rovnováhu.

 

Elektrické nákladné vozidlá získavajú 25% brzdnej energie na nabíjanie batérií

 

Mnoho inovácií prispelo k uvedeniu tohto nového modelu elektrického nákladného vozidla do sériovej výroby. Snáď najdôležitejšou je technológia lítium-iónových batérií, ktorá teraz dosiahla nebývalej úrovne vyspelosti. Tieto systémy sa môžu prispôsobiť extrémnym teplotám pod -15 ° C a nad 40 ° C pomocou inovatívneho systému, ktorý "prebúdza" batérie vozidla. Brzdové systémy tiež dosiahli obrovský pokrok: 25% brzdnej energie sa teraz spätne využije! Záverom je, že dnešné elektrické nákladné vozidlo je čistým koncentrátom najnovších technológií.

A k tomu všetkému je to veľmi jednoduché. Dva pedále namiesto troch, menej tlačidiel a spínačov ako u dieselového vozidla, ergonomicky navrhnuté, tiché a bez vibrácií... Všetkých vodičov, ktorí si ich vyskúšali, si tieto vozidlá získali. Nepochybujem o tom, že mestské nákladné vozidlo budúcnosti bude elektrické, tým som si istý!

Teraz, v roku 2020, sa môj študentský sen takmer stáva realitou...v našich mestách sa rozširuje bezuhlíková doprava, čo je pre našu planétu výborná správa.

Profil

Philippe Le Brusq (37) je inžinierom systémov elektrickej mobility. Posledných 13 rokov pôsobí v oddelení dizajnu značky Renault Trucks v rámci skupiny AB Volvo. Podieľal sa na vývoji viac ako 20 prototypov elektrických a hybridných nákladných vozidiel a na registrácii 10 patentov. Žije v Lyone a je presvedčený, že elektronika môže výrazne prispieť k trvalo udržateľným a ekologickým riešeniam mestskej dopravy budúcnosti.

Philippe le Brusq
Set canonical URL
Off